VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY – VZOR
(Nutné upravit a doplnit dle aktuálních a skutečných podmínek)
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti společnosti …………………………………….......... (Název společnosti) ...., se sídlem ...………………………………...………………………………………………..…………………….. (ulice, číslo, psč, město) IČ: ................…...,
DIČ: ......…….…...……..., zapsanou v Obchodním rejstříku Okresního soudu ......................….., oddíl .......... , Vložka číslo: ................... tel. .................. ...., e-mail: ....................... (dále také jako "prodávající") a kupujícího.
Prodávající je provozovatel internetového obchodu www .......................
Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která se registruje prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího nebo si prostřednictvím něho objedná zboží (dále také jako "kupující").
Používáním internetového obchodu prodávajícího a potvrzením objednávky dává kupující souhlas s těmito obchodními podmínkami.
Orgán dozoru: Inspektorát ČOI ......................................…
2. OBJEDNÁVKA
2.1. Kupující objednává zboží prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, telefonicky nebo mailem.
Takto provedená objednávka se považuje za závaznou a je chápána jako smlouva uzavíraná na dálku.
2.2. Při každé objednávce musí kupující uvést jméno a příjmení, dodací a fakturační adresu, telefonní číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikatel i IČO, DIČ, název zboží, počet kusů, (objednávka prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího tyto podmínky splňuje automaticky).
Tyto údaje budou použity pouze v rámci obchodního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím a nebudou poskytnuty třetí osobě (s výjimkou osoby zabezpečující přepravu zboží).
2.3. Po doručení objednávky bude tato objednávka zaevidována v systému prodávajícího a tehdy zároveň vzniká obchodní vztah mezi prodávajícím a kupujícím.
2.4. Kupující má právo stornovat objednávku bez poplatku do 24 hodin od objednání zboží bez udání důvodu. Potvrzení stornování oznámí prodávající kupujícímu písemnou formou.
2.5. V případě, že prodávající neví dodat objednané zboží, má právo kupujíci takovou objednávku zrušit. Pokud již byla částka za objednané zboží uhrazena, zašle ji prodávající kupujícímu zpět bankovním převodem.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je její pravdivé a úplné vyplnění. Odeslaná objednávka je návrhem kupní smlouvy.
Odesláním elektronické objednávky kupující závazně potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi souhlasí. Odesláním elektronické objednávky kupující akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání této objednávky, taktéž i platnou cenu objednaného zboží uvedenou na internetové stránce.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího jeho převzetím a zaplacením kupní ceny.
3. DODACÍ PODMÍNKY
3.1. Dodací lhůty jsou pro různé druhy zboží různé. Termín dodávky nebo odběru zboží bude oznámen kupujícímu při ověřování objednávky pokud to není uvedeno přímo u produktu.
3.2. Obecně je termín dodávky nebo odběru zboží od ............... do ................ dní od data ověření objednávky.
3.3. Ve výjimečných případech, kdy některé druhy zboží nejsou skladem a nejsou k dispozici ani u výrobců a dovozců může být dodací lhůta delší.
4. CENA, PLATEBNÍ PODMÍNKY A PŘEPRAVNÍ
4.1. Cena zboží je uvedena na stránce prodávajícího. Ceny mohou podléhat změnám. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v návaznosti na změny cen výrobců a dovozců.
4.2. Kupující hradí platbu ..................... .. (v hotovosti, dobírkou, převodem na účet prodávajícího, elektronickou platbou).
4.3. Při předávání zboží platí kupující cenu za zboží + dopravné a případně cenu dobírky.
4.4. Způsob dopravy si volí kupující sám při vytváření objednávky v internetovém obchodě prodávajícího nebo při jiném způsobu komunikace.
4.5. Výška nákladov na dopravu je nasledovná:
……………………………………..
……………………………………..
5. PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
5.1. Kupující se zavazuje převzít zboží v dohodnutém termínu na adrese uvedené na objednávce.
5.2. Při přebírání zboží je kupující povinen zkontrolovat fyzickou neporušenost a kompletnost zásilky. Pokud je zásilka viditelně poškozena a zničena, kupující je povinen bez převzetí zásilky ihned kontaktovat prodávajícího a se zasilatelskou společností sepsat Zápis o škodě na zásilce. Jakékoliv pozdější reklamace na množství a fyzické porušení zboží nebudou akceptovány.
5.3. Kupující nabývá vlastnická práva ke zboží až uhrazením plné ceny a dalších peněžních částek dohodnutých v kupní smlouvě na dálku na účet prodávajícího. Do doby přechodu vlastnických práv z prodávajícího na kupujícího, který má zboží v držení, má kupující všechny povinnosti schovatele věci a je povinen zboží na vlastní náklady bezpečně uschovat a označit je tak, aby byly za každých okolností identifikovatelné jako zboží prodávajícího.
5.4. Prodávající je oprávněn požadovat splnění závazků, zejména uhrazení ceny za zboží a to bez ohledu na to, že vlastnictví ke zboží ještě nepřešlo na kupujícího.
5.5. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího momentem převzetí kupujícím nebo jeho zmocněncem.
6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1. Kupující je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 14 pracovních dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemnou formou, musí obsahovat všechny údaje sloužící k identifikaci zboží musí být ve výše uvedené lhůtě doručeno spolu se zbožím na adresu prodávajícího resp. jinou, kterou prodávající určí.
6.2. Zboží nesmí být poškozené, používáné, musí být v původním obalu a spolu se zbožím musí kupující odevzdat všechny dokumenty týkající se předmětného zboží (návod k obsluze, záruční list, doklad o nabytí a pod.), které obdržel při jeho koupi. Kupující souhlasí a bere na vědomí, že písemnou formou se v tomto případě rozumí listina o odstoupení od kupní smlouvy podepsána kupujícím.
Zboží se nevrací na dobírku. Takto zaslané zboží se nepřijímá a vrací zpět.
6.3. Při dodržení výše uvedených povinností kupujícího, prodávající převezme zboží zpět a do 15 dnů ode dne odstoupení smlouvy cenu zaplacenou za zboží nebo zálohu, který kupující uhradil za zboží, vrátí kupujícímu předem dohodnutým způsobem zpět.
6.4. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku zejména v následujících případech:
a) pokud jde o smlouvu, jejíž součástí je i poskytnutí služby, pokud se služba začala plnit se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy
b) pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je prodej zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit
c) jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je prodej zboží zhotoveného podle osobitých požadavků kupujícího nebo zboží určeného speciálně pro jednoho kupujícího, nebo zboží, které ohledem na jeho vlastnosti nelze vrátit
6.5. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku (odstoupit od smlouvy) nebo její část jestliže:
a) zboží se nevyrábí nebo se přestalo vyrábět
b) změnila se cena dodavatele zboží
c) vystavená cena zboží byla chybná
7. ZÁRUKA A SERVIS
7.1. Konkrétní záruční a servisní podmínky jsou uvedeny v příslušných záručních listech vybraných výrobků, které kupující obdrží při koupi zboží.
7.2. Obecně, pokud v záručních listech není uvedeno jinak, je záruční doba pro plnění spotřebitelských smluv stanovena na minimálně 24 měsíců nebo shora ohraničená datem spotřeby zboží. Kupujícím je v tomto případě osoba, která nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Reklamovat lze pouze zboží zakoupené a zaplacené u prodávajícího. Při uplatnění reklamace je kupující povinen doručit (pokud to charakter zboží umožňuje - zastavěný zboží) reklamované zboží čisté, mechanicky nepoškozené, v originálním balení, včetně manuálů, záručního listu, faktury nebo jiného dokladu o zaplacení zboží prodávajícímu. Při uplatnění reklamace se kupující řídí pokyny uvedenými v záručním listě.
7.3. Oprávnění na záruku zaniká v případě, že k chybě došlo mechanickým poškozením výrobku, provozováním výrobku v nevhodných podmínkách, neodbornou montáží, nedodržením příslušných norem ze strany kupujícího nebo osoby, která kupujícímu montáž prováděla, nebo pokud byl převeden zásah do výrobku jinou než oprávněnou osobou. Ze záruky jsou také vyňaty chyby způsobené živelnou pohromou a nesprávným zacházením.
7.4. V případě uplatňování reklamace se doporučuje kupujícímu telefonicky oznámit prodávajícímu, že dané zboží vykazuje chybu a jakým způsobem se projevila. Na základě těchto informací se doporučí kupujícímu další postup při vyřizování reklamace.
8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
8.1. Prodávající si vyhrazuje právo změny ceny. Při změně ceny prodávající kontaktuje kupujícího. Kupující má právo při takto upravených cenách objednávku stornovat.
8.3. Kupující prohlašuje, že před vyplněním nebo oznámením objednávky se seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
8.4. Bez ohledu na ostatní ustanovení smlouvy, prodávající neodpovídá kupujícímu za ušlý zisk, ztrátu příležitostí nebo žádné jiné nepřímé nebo následné ztráty v důsledku nedbalosti, porušení smlouvy nebo vzniklé jiným způsobem.
8.5. Tyto všeobecné obchodní podmínky byly formulovány a stanovené v dobré víře, za účelem splnění zákonných podmínek a úprav korektních obchodních vztahů mezi prodávajícím a kupujícím. V případě, že se prokáží příslušným orgánům České republiky některá ustanovení těchto podmínek jako neplatné nebo nevynutitelné, a to zcela nebo částečně, platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení a zbylé části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
8.6. Práva kupujícího (spotřebitele) ve vztahu k prodávajícímu vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele.
Právní vztahy a podmínky zde výslovně neupravené jakož i případné spory vzniklé z neplnění těchto podmínek se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního nebo Občanského zákoníku.
8.7. Prodávající a kupující se dohodli, že plně uznávají komunikaci na dálku - telefonickou, faxovou (včetně ručně vypsané objednávky), elektronickou formu komunikace, zejména prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany.
8.8. Všechny osobní údaje poskytnuté kupujícím v rámci objednávky zboží či registrace prostřednictvím internetového obchodu ................... jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
Odesláním objednávky, resp. uzavřením kupní smlouvy, dává kupující v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů souhlas prodávajícímu se zpracováním, shromažďováním a uchováváním jeho osobních údajů pro účely uzavření kupní smlouvy, vybavení objednávek a související komunikace s kupujícím.
Kupující má právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům.
8.9. Prodávající neposkytuje, nezveřejňuje a nezpřístupňuje osobní údaje kupujících žádné další osobě, s výjimkou: společností zajišťujících přepravu zboží, kterým jsou osobní údaje kupujících předávány v minimálním rozsahu nezbytném pro účely doručení zboží.
8.10. Souhlas se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních informací je udělen na dobu neurčitou a je možné ho kdykoliv zdarma odvolat výslovným a určitým projevem v písemné formě adresované prodávajícímu, a to poštou, telefonicky nebo elektronicky na e-mail ........ ........... @ .................. Odvoláním souhlasu se zpracováním osobních údajů dojde zároveň ke zrušení registrace.
8.11. Kupující má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva.
Pokud prodávající na žádost kupujícího odpoví zamítavě nebo na ni do 30 dnů ode dne jejího odeslání neodpoví vůbec, kupující má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu (dále jen "ARS").
Formou ARS mohou být řešeny pouze spory vyplývající ze smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím (spotřebitelem) a spory s touto smlouvou související, s výjimkou sporů, jejichž hodnota nepřevyšuje 800 Kč. Návrh na zahájení ARS se podává k subjektu ARS a to za pomoci k tomu určené platformy nebo formuláře.
Subjekt ARS může od kupujícího požadovat úhradu poplatku za zahájení ARS. Pokud jsou na ARS příslušné několik subjektů, právo volby, kterému z nich podá návrh, má kupující. Kromě ARS má spotřebitel právo obrátit se na věcně a místně příslušný obecný nebo rozhodčí soud. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkách: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_cs
Vzor obchodních podmínek a informací o ochraně osobních údajů je ilustrativní a pro reálné použití jej doporučujeme upravit dle platného a reálného stavu a charakteru prodávaného zboží resp. poskytované služby. Vzor má pouze informativní charakter. Autor si vyhrazuje právo na vzor dokumentu, který lze využít pouze pro internetové obchody na platformě ClickEshop.